Salavatı Melevan Faziletleri ve Sırları

dua

Allahumme salli ala seyyidina Muhammedin mahtelefel melevani ve teakabel asarani ve kerraral cedidani vestekbelel ferkadani ve belliğ ruhahu ve ervaha ehl-i beytihi minnat tahiyyete vesselame verham ve barik ve sellim aleyhi ve aleyhim teslimen kesiran kesira. Ve belliğ ruhahu ve ervaha ehli beytihi minnet tehıyyete ves selam. Verham ve barik ve sellim aleyhi kesiran kesiran ila yevmil haşri vel karar.

Sabah Akşam 7 kere en bereketlisi

Manası:Allah'ım! Efendimiz Muhammed'e ve O'nun aline, gece ve gündüzün devamı, sabah ve akşamın birbirini takibi, gece ve gündüzün tekrar edip durmaları, Kutup Yıldızlarının karşılaşmaları süresince salat eyle. O'nun ve ehl-i beytinin ruhlarına bizlerden selam ve esenlikler ulaştır. O'na merhamet eyle. O'nu mübarek kıl ve O'na haşr ve karar gününe kadar bol bol selam eyle.

Fazileti:1 defa okunduğunda 36.000 salavat yerine
 
Rivayeti Bir gün Mahmud Gaznevi Hazretlerinin evine birisi gelir ve ben Mahmud’u görmek istiyorum der.Kapıda bulunanlar,şimdi devlet işleri ile meşgul,dileğin ne ise bize söyle biz yerine getirelim derler.Adam hayır,mutlaka Mahmud’u görmem lazım diye diretir.Nihayet Mahmud’a haber verilir.Gelsin görüşelim demesi üzerine adamı içeriye alırlar.Mahmud,buyur,dileğin ne diye sorar.Adam,benim şu kadar borcum var,beni sana Peygamber Efendimiz(s.a.v) gönderdi,Mahmud borcunu ödesin diye emir verdi,der.Mahmud:”Ne malum öyle olduğu,her gün senin gibi binlercesi gelip aynı şeyleri söylüyor”der.Adam:”Ben doğru söylerim çünkü Peygamber Efendimize rica ettim,benim borcum çok dedim.O da”Mahmud’a git,borcunu ödesin”dedi.Ben de”Mahmud kabul etmezse ne söyleyeyim?”deyince:”Sen Mahmud’a söyle ki,her gece Peygamberin üzerine(36 bin)salavat-ı şerife getirmeden yatmazdın.Çarşamba gecesi hükümet işlerini göreyim diyerek unuttun ve salavat-ı şerifeleri okumadın de”dedi.Ben de böylelikle sana durumu bildiriyorum dedi.Bunu duyan Gaznevi Hazretleri hemen yerinden kalktı ve adama yaklaştı.”Sen ne güzel kişisin”dedi.”Al şu parayı borcun için,şu da beni uyardığın için,şu da buraya kadar geldiğin için,diyerek adama keselerce altın verdi.Mahmud Gaznevi’nin(36 bin)salavat-ı şerifeye karşılık olan salat-ü selamı budur

Her okunuşta 10 bin defa salavat çekmiş gibi, 3 kere okunduğunda 30 bin tesbih çevirmiş kadar mizanda ağır gelir.

Mahmud Sebüktekin(Gaznevî)Hazretlerinin devam ettigi ve sabah ve aksam üçer defa okunmasi ile 60.000 salavat yerine geçtiginin Resulullah Efendimiz tarafindan da tasdik edildigi salavât-i serife söyledir:

Allâhümme Salli Alâ Seyyidinâ Muhammedin mahtelefel melevâni ve teâkabel asarâni ve kerrerel cedîdâni vestakbelel ferkadâni ve bellig rûhahü ve ervâha ehli beytihî,minnet tahiyyete vesselâm ve bârik ve sellim kesîrâ.

Hazreti Peygamber’in feyz ve ruhaniyetinden istifade etmek için bu mübarek salavat-ı şerife iştiyakla okunmalıdır.

  • Salavatı melevan her türlü sıkıntı için okunması tavsiye edilen bir duadır.
  • Bu dua aynı zamanda rızık duasıdır. Bu duanın yüzü suyu hürmetine Allah (c.c) okuyan kişinin rızkını artırır, fakirlikten uzaklaştırır.
  • Salavat-ı melevan duasını bir kere okuyana 36 bin salavat sevabı verileceği rivayet edilmiştir.
  • Sabah- akşam 7 defa okunması önerilen bu salavat aile huzursuzluğuna iyi gelir.
  • Bu salavatı okumaya devam eden kişiler Allah’ın (c.c)izni ile düşmanların şerrinden korunur.
  • Salavat-ı melevan duası her okunuşta on bin, üç defa okunuşta ise 30 bin tesbih sevabı verildiği rivayet edilmiştir.
  • Bu salavatı düzenli şekilde okumaya devam eden kişiler Hazreti Peygamber’in feyz ve ruhaniyetinden istifade ederler, peygamber efendimizin şefaatine nail olurlar.

1 Yorumlar

Anonim" seçeneğiyle isim vermeden yorum yazılabilir.
"Adı/URL" seçeneğiyle sadece isim verilerek de yorum eklenebilir.

  1. Ben 65 yaşımdayım bu duayı ben çocukken rahmetli annem okurdu. Ben de öğrenmiştim ama böyle değildi çok yanlış öğrenmiştim şimdi tekrar ve doğrusunu buradan öğreneceğim. İnşallah annem de mezarında rahat yatar.
    Allah hepinizden razı olsun.
    Selam ve dua ile

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Daha yeni Daha eski