Uykuda Cünüp, Rüyalanmamak, İhtilam Olmamak İçin Dua

Maaric, Tarık ve Kadir surelerini okumak da uykuda boşalmayı önler.

Felahu's-Sail'de İmam Ali'den (as) rivayet edilmiştir ki; "Uykudayken boşalmaktan korkuyorsanız, uyumadan önce şunları söyleyin:

اَللّهُمَّ اِنّي اَعُوذُ بِكَ مِنَ الإحْتِلامِ وَ مِنْ شَرِّ الأحْلامِ وَ مِنْ أنْ يَتَلاعَبَ بِىَ الشَّيْطانُ في الْيَقْظَةِ وَ الْمَنامِ
Allâhumme innî e'ûzu bike minel ihtilâm ve min şerril ahlâm ve min en yetelâ'abe biye'ş şeytânu fil yeqzati vel menâm.

Allah'ım, (uykuda) cunup olmaktan, karmaşık rüyaların şerrinden, uykuda ve uyanıkken şeytanın benimle oynamasından sana sığınırım.

Uyuyan kimse, uykusunda ne yaptığını bilemez. Bundan dolayı kendisinden kalem (dînen sorumlu tutulmak) kaldırılmıştır. Rüyâlanma uyuyan kimseden vukû bulur. Dolayısıyla rüyâlanma, dînen muaf tutulan şeylerdendir.

"Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e, uykusundan uyandıktan sonra elbisesinde ıslaklık bulan, fakat ihtilam olduğunu hatırlamayan kimse hakkında sorulmuş,o: Yıkanması gerekir, buyurmuştur.

Yine, uykusunda ihtilam olduğunu, fakat elbisesinde ıslaklık bulmayan kimse hakkında sorulmuş, o: Boy abdesti alması gerekmez, buyurmuştur.
rüya

24 Yorumlar

Anonim" seçeneğiyle isim vermeden yorum yazılabilir.
"Adı/URL" seçeneğiyle sadece isim verilerek de yorum eklenebilir.

  1. Allahcrazı olsun

    YanıtlaSil
  2. AlALLAH (C.C) Razı olsun.

    YanıtlaSil
  3. Duayı okuduğum halde rüyalandım bir sebebi var mıdır ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla uyuma az uyuyunca rüyalanmıyosun

      Sil
  4. Abdestli mi okuyacağız yatmadan önce

    YanıtlaSil
  5. Bıktım. Dört yada beş saattir uykusuz haldeyim. Gecenin bir köründe kalkıyorum hop mahvolmuşum. Dualar sureler okuyorum ama yok. Şuan ölüyorum. Her hafta aynı şey. Ne erotik film izliyor ne de öyle şeyler düşünüyorum. Bıktım. Buz gibi havada gusül almak ve gün boyunca baş dönmesinden gına geldi. İstemiyorum ama yine oluyorum. Bıktım usandım. Şeytan ve nefsim uykulu halimle çok fena gazlıyor kötü bir yere gidiyorum. Kendimi zor tutuyorum. Baharatlı yeme yemiyorum. Şekerli yeme tamam. Çay içme. Onu yapma. Hepsini uyguluyor yine mahvoluyorum. İhtilam olmak beni manen ve maddeten mahvediyor. Dualar ediyorum yakarıyorum her hafta aynı şey. Bazen iki gün üst üste. Öyle olunca bir hafta kendime gelemiyorum. Çok kötü haldeyim. Çok kötü. Allahım sen yardım et. Evlen diyecek demesin. Bugün evlenmek kaç lira haberiniz var mı? Ne evlenmesi? Evlendin boşanmamanın garantisi var mı? Ne yapayım zina mı edeyim? Allahım yardım et.

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar abdestli yattığınız,dua okuduğunuz harama bakmadığınız,izlemediğiniz,düşünmediğiniz halde rüyalanıyorsanız yapacak bir şey yok gidecek ve guslünüzü alacaksınız sürekli olduğunda demek ki;vücut buna ihtiyaç duyuyor.

    YanıtlaSil
  7. Her gün art arda cünup oluyorum kötü şeyler görmüyorum artık yoruldum Gusül almaktan

    YanıtlaSil
  8. Rabbimiz sizlerden razı olsun inşallah

    YanıtlaSil
  9. Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar şu 2 dua Allahin izniyle yeter özellikle ali sana söylüyorum 1. Yatmadan euzu besmele ile ayetel kursi oku ardından bu duayı oku ama okurken duaları çok hızlı okuma yanlış okuma bunlara dikkat et Allah yaşayanların yardımcısı olsun hayat çok zor bunlar geve yaşadıklarımız gündüz neler yaşıyor güçlü olun yapcak bisey yok :/

    YanıtlaSil
  11. bütün ali lerin başına sürekli geliyomuş bu durum

    YanıtlaSil
  12. 7 Kevser. İşe yarayabilir inşallah

    YanıtlaSil
  13. Haftada iki kez mast yapmaliymisiz öyle diyorlar

    YanıtlaSil
  14. Bıktım 3 4 gündür oluyorum bide bı gün içinde iki kere yattım ikisindede ihtilam oldum ALLAHIM YARDIM ET

    YanıtlaSil
  15. Kalbinizin üzerine sağ elinizin işaret parmağı ile hz. Ömer in ismini yazı cübbeli Ahmet Hoca paylaşmıştı bir araştırabilirsiniz

    YanıtlaSil
  16. Dediğinizi yaptım euzu besmele ile okudum ayetel kürsiyi sonrada bu nuayı
    3 hafta olmadı dediği oh be kurtuldum her akşamak okuyordum 2 hafta önce yine başladı hatta belirli günlerdede olabiliyor bazen lütfen beni bu şeyden kurtarın Allah rızası için bıktım artık istemiyorum bu şey ilk olduğu günden bir hafta sonra bakmayı izlemeyi cünüp olmayı bıraktım ama oldu yine sonra burdan o duayı buldum yine oldu sonra ayetel kürsi ile okudum sonra yine bu cümleleri kuruyorum tek umudum sizsiniz son son hocaya gidecem lütfen beni bundan kurtarın

    YanıtlaSil
  17. günah ama izlemiyorsanız bakmıyorsanız düşünmüyorsanız ama yinede boşalıyorsanız mast yapın her bünye farklı ama benim ard arda oldu 1-2 kere dua okumayı unutmuştum onda dün okumama rağmen cumartesiden beri 3 gün boşaldım 5 gün içerisinde son bugün oldu mast yaptım ve daha önceleri de ise yaramisti rüyalar ihtiyacı karşılamıyor sadece madde olarak atıyor siz hala istek duymaya devam ediyorsunuz

    YanıtlaSil
  18. aynı şey bende de oluyo hem de bende vesvese de var atıyorum siz normalde guslü 10 dk alabiliyorsanız bende en az 1,5-2 saat sürüyor o da rahatsam bazen ihtilam olunca öyle psikolojim bozuluyor ki o gün alamıyorum ertesi güne bırakıyorum hatta bazen o gün gusül alıyorum mesela ertesi gün ihtilam oluyorum hem de hergün 3 felak 3 nas 3 ihlas 1 ayetel kürsi 1 kafirun sonra şu yukardaki allahümme inni euzu bike minel ihtilami diye başlayan dua hatta kalbime sağ elimle arapça ya ömer de yazıyorum gene olabiliyo bu aralar bişey daha ekledim euzu billahissemiıl alimi mineşşeydanirraciym (10 defa) okuyorum yatmadan önce (kafa da rahat olması lazım bi kere aşırı korkmuştum ya gene olursa diye o gün gene oldu kafayı yiyecektim) ama onun dışında allaha şükür şuan sıkıntı yok allah herkesi kurtarsın ihtilam olmaktan, cünüplükten amîn.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Daha yeni Daha eski