Yeni

Cübbeli Ahmet Hoca 1. Mektup


3 şubat 2012

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلٰى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلٰى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِينَ

Kıymetli Seyidim Seyyid İbrâhîm el-Ehsâî Hazretleri, Yahya Hoca Efendi ve Mübarek Cemaatimiz!
Mevlid-i şerîf ayınız ayınız ve geceniz bereketlerle, hayırlarla, rahmet ve lütuflarla dolsun. Şu duyurularıma kulak verin:
1) Bu fakirin bu aya ve geceye ne kadar değer verdiğimi bilirsiniz. Ama ne takdirdir ki bu sene mevlid-i şerif gecesinde sizinle beraber değilim. Ama radyodan sizi dinliyorum, böylece “Âmîn” seslerinizi duyuyorum.
2) Bu sene bu mâni olmasaydı Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in anne-baba ve ecdadının cennet ehli olduğu hususunda bir kitap çıkaracaktım ama nasip olmadı. İnşâallâh çıkınca bu eseri tamamlamak müyesser olur.
3) Siz sohbetleri bırakmazsanız bu fakirin Medrese-i Yûsufiyye’de yaptığı bütün dualara ortak olacaksınız.
4) Seyyidimin dün gece belirttiği gibi Efendi Hazretlerimiz ile Mekke-Medîne’de katıldığımız meclislerde özellikle Seyyid Muhammed Alevî el-Mâlikî Hazretleri’nin meclislerinde Mevlid-i Şerîf okunurdu, ayağa kalkılırdı, salevât getirilirdi. Seyyid İbrâhîm Hazretleri de buna şahitlik ediyor. Selahaddin Hoca’nın mektubattan naklettiği “Mevlidi makamlı okumak yok” görüşü asla Efendi Hazretleri’nin görüşü değildir.
Efendi Babamız Hacı Ali Haydar Efendi, oğlu Bahaddin Abi’ye makamkla mevlid okuturdu, kendi de dinlerdi. Ben bu konuyu “Mevlid Kıraati” kitabımda çok güzel izah ettim. Mutlaka o kitabı da, “Mevlid Kıssası” kitabımı da okuyun, okutun, bu ayın hediyesi olarak insanlara dağıtın. Mektubatta yazılanın ne olduğunu da “Mevlid Kıraati” kitabında anlarsınız.
5) İçeri girmeden Kur’ân-ı Kerîm’deki bütün esmâ-i hüsnâyı yani tekrarlarıyla binlere ulaşan ism-i şerifleri toplayan Yûsuf-u Nebhânî Hazretleri’nin eserini ve sonuna eklediği 27 tane çok önemli ve evvelce hiçbir kitabımda zikretmediğim duaları o kitapta topladım. Eşsiz bir eser, misli yok, mutlaka alın, okuyun ve o ism-i şeriflerle bana dua edin. Kitabın son kısmındaki üç duayı da hapisten yazdım yolladım, böyle de bir özelliği var. Alıp dağıtın ki hayrınız dâim olsun ve bizim bunca hizmetimiz kesintiye uğramasın.
6) Arifan dergisinin şubat sayısına cezaevinde çekilen birkaç resmimi yolladım, hatıra olsun ve yirmi sayfa kadar çok önemli konularda açıklamalar yaptım. Allâh için mutlaka okuyun, okutun, dağıtın, ulaştırın, hayırlara vesile olsun. Allâh için sevmek bu zor günümüzde bize yardımla belli olur. Ona göre bu dergiye ve sâir kitaplarımıza sahip çıkın, insanlara ulaştırın. Rabbim cümlemizi hayırlara anahtar, şerlere kilit yapsın. Yüce Mürşidimiz Hacı Mahmud Efendi Hazretleri’nin himmet, dua ve rızalarını cümlemize ihsan eylesin. Hayırlı uzun ömürlerle tüm sevdiklerimizle beraber hepimize Ehl-i Sünnet dairesinde yaşayıp ölmek nasip eylesin. Âmîn!
islam