Eşini Kıskanmanın Sevabı ve Faziletleri

Peygamber Efendimiz s.a.v , ölüm döşeğinde olan Hz Hatice r.a annemizin yanına gelir ve:
-Biliyor musun Ya Hatice dünyadaki zevcelerim dışında ahirette dört tane daha zevcem olacak der.
Bunun üzerine Onu bu zamana kadar hiç kıskanmayan Hz Hatice annemiz kıskanır ve üzülerek:
-Yaa gerçekten mi Efendim.. diyerek göz yaşlarını tutumaz. Onun kıskandıginı anlayan Efendimiz sav tebessüm ederek dışarı çıkar. Yanlarında olup onların bu haline şahit olan Hz Fatıma annemiz Efendimizin arkasından koşarak seslenir:
-Babacıgim neden annemi son anlarında böyle üzdünüz ki..diye sorar.
Efendimiz s.a.v de:
-''Kızım niyetim anneni üzmek değil, annenin amel defterine baktım az önce. Bir amel hariç bütün amellerden sevabını almış. Eksik olan ameli ise eşini Kıskanmak. Çünkü Beni bu zamana kadar hiç kıskanmamis. Bende bu sevaptan da mahrum kalmasın diye onu kıskandırdım biraz üzüldü ama çok şükür ki o ameli de tamamlayıp sevabını aldı'' der...
Peygamber Efendimiz ' Allah erkeklere cihadi yarattığı (emrettigi) gibi kadinlara da kiskancligi yaratmistir.(yani kiskanc olmalarina hukmederek) fitratlarina bu duyguyu koymustur. Kadinlardan kim buna sabrederse şehit sevabı kazanır.
(Münavi, Feyz'ul- Kadir 2/249)
dua

Anonim" seçeneğiyle isim vermeden yorum yazılabilir.
"Adı/URL" seçeneğiyle sadece isim verilerek de yorum eklenebilir.

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski